U organizaciji Hrvatske zajednice županija, uz podršku Zaklade Konrad Adenauer i stručno vodstvo Mladenke Majerić, savjetnice za fundraising, održana je prva online edukacija o fundrasingu u Hrvatskoj u kojoj su učestvovale udruge koje su na pozivnom natječaju poslale kratke video uratke u kojima su predstavila svoj rad te na taj način prošle prvi izazov. Kroz siječanj i veljaču su predstavnici udruga iz cijele Hrvatske, a među njima i Udruga slijepih Pakrac – Lipik, imali priliku kroz 5 modula čuti, većina i vidjeti, a svi naučiti što fundraising doista jeste, na koji način se može provoditi i koliko je bitan za stvaranje pozitivnih promjena u društvu.

Moduli su uključivali teme Uvod u fundraising i izrada fundraising plana; Odnosi s javnošću i fundraising; Osnove liderstva i javni nastup; Razvoj odnosa s donatorima te Financijsko planiranje i upravljanje financijama u neprofitnim organizacijama, a vodili su ih iskusni stručnjaci u svakom od tih područja počevši s Mladenkom Majerić koja tijekom zadnje tri godine vodi radionice strateškogplaniranja za udruge u Hrvatskoj te savjetovanje i edukacije iz područja fundraisinga; Katarinom Leko – dugogodišnjom savjetnicom za odnose s javnošću s oko 20 godina medijskog i PR iskustva; Melitom Pavlek koja se odnosima s javnošću bavi više od 15 godina s naglaskom na PR u institucijama iudrugama; Gordanom Pavlekom, voditeljem odjela za donacije građana u SOS Dječjem selu Hrvatska i jednim od rijetkih fundraising profesionalaca u Hrvatskoj; te Đurđicom Mostarčić, koja je stručnjak u svim računovodstvenim pitanjima koja se pojavljuju u praksi od malog i srednjeg poduzetništva do neprofitnih organizacija.

Tijekom edukacija koje su iako on-line bile izuzetno interaktivne i omogućile su doista veliku mogućnost sudjelovanja, sve udruge su imale priliku identificirati vlastitu potrebu za koju bi prikupljali sredstva te izraditi fundraising plan koji su zatim predstavili na događanju upriličenom 3. ožujka u Zagrebu. Fundraising planovi udruga Lisina adventure – Matulji i Debra – Djeca leptiri su zasluženo proglašeni najboljim donacijskim kampanjama te su dobili financijska sredstva donirana od strane A1 Hrvatska i Wiener osiguranje, a koristit će se za nabavu terenskog vozila i radnu terapiju za djecu oboljelu od bulozne epidermolize.

Ova edukacija je rezultat istraživanja koje je Hrvatska zajednica županija provela u ožujku 2021. godine među više od 400 neprofitnih organizacija u Hrvatskoj, a koje je pokazalo da postoji veliki interes i potreba za znanjima i iskustvima o fundraisingu kako bi neprofitne organizacije ojačale svoju financijsku snagu, kao i svoj društveni utjecaj.Potpredsjednik Hrvatske zajednice županija, ujedno i župan Koprivničko-križevačke županije Darko Koren je prilikom održavanja on-line konferencije kojom je započela „Žuta točka“ izjavio kako „Želimo stvoriti platformu za kvalitetnu raspravu o tome koliko fundraising može značiti za razvoj i promjene tamo gdje je najvažnije – u lokalnoj zajednici. Jer čvrsto vjerujemo u bottom-up pristup i činjenicu da velike stvari započinju onim malima.“

S obzirom kako i naša udruga svoje aktivnosti planira i provodi upravo kroz bottom-up pristup polazeći od potreba članova i okruženja u kojem živimo, a koje se često ne reflektira u različitim natječajima za udruge, ova prilika da naučimo, razmislimo i zauzmemo drugačiji pristup u odnosu na potrebe i svoje djelovanje u lokalnoj zajednici je bila izuzetno dobrodošla. Isto tako, bila je odlična prilika da osvijestimo koliko dobro radimo s kapacitetima koje imamo, ali i koliko fantastičnih stvari se dešava u nevladinom sektoru u drugim dijelovima Hrvatske.

Fundraising je, inače, poslovna funkcija u neprofitnoj organizaciji o kojoj ovisi dugoročna provedba misije udruge, financijska održivost organizacije i stvaranje snažnog branda udruge u javnosti. Odnosi se prvenstveno na stvaranje odnosa i prikupljanje sredstava od građana i poslovnog sektora.

Dobitnici nagrada sa sponzorima i organizatorima.